Sok z kapusty jest bardzo zdrowym napojem i warto w “sezonie kapuścianym” wzbogacić swoją dietę takim sokiem. Sok z kapusty można pić na surowo lub ukiszony. Ja osobiście wolę ten ukiszony.

Sok z kiszonej kapusty zawiera wiele witamin, między innymi: K, E, C, B1, B2, B3, B6, B12. Jest także bogatym źródłem beta-karotenu, błonnika, jodu, wapnia, żelaza, magnezu, siarki. Jednak przede wszystkim, jest to naturalny probiotyk, zawierający wiele dobroczynnych bakterii, które korzystnie wpływają na naszą florę bakteryjną jelit.

Jak zrobić sok z kiszonej kapusty:

  1. Kapustę pokrój na kawałki i umieść w blenderze.
  2. Dodaj trochę wody (około litra na jedną małą główkę kapusty).
  3. Wszystko dokładnie zmiksować.
  4. Odcedzić sok i przelać do słoika.
  5. Posolić – około 1 łyżeczki soli na 1 litr
  6. Słoik zakręcić (lub przykryć gazą) i zostawić w ciepłym miejscu (temperatura pokojowa)
  7. Po 2-3 dniach można pić.

Jeśli nie wypijesz wszystkiego od razu, to ukiszony sok możesz przechowywać w lodówce przez około 2-3 tygodnie.

Jeśli kisisz kapustę, to możesz też pić sok odlany z ukiszonej kapusty.