Podobają Ci się treści na naszym blogu? Chcesz nas wesprzeć?

Możesz postawić nam kawę

Postaw mi kawę na buycoffee.to

lub przekazać darowiznę przez paypal

Może chcielibyście wiedzieć, co jadamy na śniadanko? 🙂 Gotujemy często zgodnie z zasadą pięciu przemian, ale o tym może kiedy indziej, bo to dłuższy temat 🙂 Dla zainteresowanych osób umieszczamy oznaczenia 🙂

Najczęściej jadamy płatki owsiane zwykłe (nie błyskawiczne, ani nie górskie!!!) z różnymi dodatkami: daktyle, rodzynki, słonecznik, morele, cynamon, wiórki kokosowe… itp. Czasami poszalejemy i gotujemy sobie taką pyszność 🙂

 

kasza-jaglana-przepisy-zdrowa-kuchnia-oczyszczanie-organizmu-detoksyfikacja-detox-naturalne-metody-domowe-sposoby-naturalnienaturalni

W tym przepisie możecie eksperymentować według własnego smaku 🙂

My robimy to tak! 🙂

– gotujemy w małym garnku około 1 szklankę wody (O)

– dodajemy 3 łyżki opłukanej kaszy jaglanej, dwie łyżki siemienia lnianego, łyżeczkę cynamonu, mieszamy i gotujemy przez chwilę (minutkę) (Z),

– następnie dorzucamy 2-3 goździki, pół łyżeczki imbiru i 7 łyżek płatków owsianych (zwykłych!!!), mieszamy i gotujemy przez chwilę (M),

– dolewamy odrobinę zimnej (!!!) wody – niecałe pół szklanki – i gotujemy chwilkę (W),

– dodajemy teraz albo kilka truskawek, albo dwa plasterki pomarańcza/cytryny ze skórką, nawet jak nie macie nic takiego, to mogą być dwa plasterki pomidorka (najlepsza wersja jest jednak z truskawkami 😉 ), mieszamy i gotujemy przez chwilę (D),

– dodajemy łyżeczkę kurkumy i gorącej (!!!) wody, mniej więcej tak, żeby sięgała ponad 1cm nad kaszę, mieszamy i gotujemy przez chwilę (O),

– dodajemy pokrojone daktyle, rodzynki, figi, morele, nasiona dyni, słonecznika – to co mamy akurat w domu, mieszamy i gotujemy bez przykrycia, aż całość wchłonie wodę i kasza będzie miękka 🙂 (Z)

Pyszności 🙂 Smacznego! 🙂